Chipboard alfabet & ukurrante bokstaver

by - 11:05

Har du som meg mange ukurrante chipboard bokstaver liggende på hobbyrommet ditt?

Her har du en ide til hva du kan lage av dem...Til denne "teknikken" bruker jeg limet som heter "best glue ever". Om det er det beste limet som finnes skal jeg ikke ta stilling til, men det er et utrolig godt lim.
Testet og brukes av undertegnede :-)


På dette teknikkurset har jeg valgt å lime flere type fonter av chipboard bokstaver på et 250 grams akvarell papir. I tillegg til ukurrante bokstaver har jeg her valgt å bruke setningen "lek med chipboard".


Etter at bokstavene er limt til bakgrunnspapiret og fått en 10 minutters tørketid, har jeg helt gesso fra Claudine Hellmuth's Studio Paint. Dette er en type akrylmaling som kan brukes som grunning, og på føres enten ved hjelp av en pensel eller svampebørste som vist under...


La bakgrunnen tørke GODT før du fortsetter til neste steg.


På denne bakgrunnen har jeg valgt å bruke de nye Dylusions sprayene fra Dyan Reaveley og Ranger Ink. Fargene er utrolig fargesterke, og gir en flott kontrast på bakgrunnene.

Tips - her kan du selvfølgelig også bruke Glimmer mist, Colorwash eller Mr Huey's sprayene. Distress refiller på mini mister blandet med vann eller distress stains fester seg ikke sånn kjempe godt, men bruker du varmluftpistol så funker det på et vis.





Slik ser bakgrunnet ut etter et tørk med varmluftpistolen...


Som du ser over, så har jeg gått over de boktstavene jeg ønsker å utheve med Adirondack Acrylic Dabber i fargen "Snow cap".

I dagene og ukene som kommer legger jeg ut forskjellige måter å dekorere chipboard på, og så håper jeg at det blir masse inspirasjon for våre lesere. Legg gjerne igjen en kommentar om du har et spørsmål ang teknikkurset.

You May Also Like

3 kommentarer

  1. Hei, jeg lurer på hva du bruker disse chipboardene til etter du har dekorert de?

    SvarSlett
  2. Hei Ane

    Jeg bruker dem til flere ting faktisk, og alt fra bakgrunner på kort og LO'er til elementer på rammer og som faktiske bilder. Et fargelagt motiv gjør seg flott på et opphøyd bakgrunn, der du f.eks tar igjen noen av fargene på bakgrunnen.

    Hilsen Connie

    SvarSlett
  3. Flott tips Connie :-) Jeg har en hel haug "ubrukelige" chipboard bokstaver liggende, som de fleste andre scrappere :-))

    SvarSlett