Steampunk lerret

by - 22:27

Hei!

Tenkte å dele et steampunk lerret med dere, laget av Siv.
Dette ser kanskje komplisert ut, men egentlig er det bare blåbær.
Oppskriften kommer under bildet!


Først og fremst trenger du et lerret og metalltape (fås billig på f.eks. Biltema). Her har jeg "grunnet" med tape for å være sikker på at ikke lerretet skulle synes gjennom.

Jeg klippet firkanter av ulik størrelse av tapen og limte disse på. Det er viktig at firkantene overlapper hverandre.

Deretter brukte jeg Tim Holtz craft pick for å prikke langs de synlige kantene. 
 
Så dekket jeg det hele med Adirondack Alcohol Ink Pitch Black ved hjelp av en ink applicator

En del av stæsjet fikk også litt blekk på seg for å bli mer i ett med det kommende bildet. Vingene og kronen er fra Tim Holtz.

Etter å ha skrubbet mesteparten av alkoholblekket av igjen med en vanlig kjøkkenskrubb, festet jeg alle delene med Liquitex Matte Super Heavy Gel. Dette er det beste mediet jeg vet om til å feste litt tyngre saker.

Da dette hadde tørket (det trenger noen timer, la det gjerne stå over natten), festet jeg resten av pynten. Her har jeg brukt Tim Holtz Chitchat stickers som har blitt "inket" med Distress Ink Hickory Smoke. For å være sikker på at disse ville sitte godt fast, festet jeg dem med Wondertape. Pilen er fra Tim Holtz Metallic Borders Industrious Stickers
Mer TH stæsj.

Bilder fra siden for å vise dimensjonen i lerretet:


Ønsker dere alle en flott augustmåned! 
Husk å ta turen innom Connies Hobbykunst i Røykåsveien 9 på Lørenskog! :)

You May Also Like

1 kommentarer