Bursdagskake

En enkel og morsom måte å skape fine kaker på er å bruke farget marsipan/fondant. De finnes i mange farger, og man kan velge å lage mye eller lite detaljer.

På denne kaka har jeg brukt marsipan i 4 farger (svart, naturell, hvit og rød). Jeg bakte sukkerbrød i vanlig springform, samt i to små ildfaste former. For å finne ut hvordan jeg skulle skjære ut mønsteret laget jeg maler i matpapir, basert på en passe stor tegning av Minni. For å feste de ulike marsipandelen til hverandre brukte jeg pensel med vann som lim.


http://www.hobbykunst-norge.no/vaare-produkter/nettbutikk-navigering/kake--bake/farge-og-spiselig

Hmm, noen av dere legger kanskje merke til et plaster på venstre øre. Unga synes det var det eneste rette, i det kaka fikk ei flenge pga. et uhell.

You May Also Like

0 kommentarer