Plannerinspirasjon

by - 10:00

Det er januar og starten på et nytt år. I år har jeg tenkt å hive meg på "planner trenden" som virkelig er en av de tingene som er "inn" i papir og scrappemiljøet rundt omkring i verden. Jeg har i mange år hatt en liten planner, men det er lenge siden jeg brukte den på denne måten. 



Planneren er både til å organisere hverdagen i forhold til jobb, men også i forhold til aktiviteter og design team ansvar og DT poster. Dette er også en idebank for meg. Jeg henter inspirasjon fra mye omkring meg. Det kan være farger, et bilde, et ordtak eller inspirasjon fra andre scrappere. Denne inspirasjonen har jeg behov for å skrive ned, så det er enkelt å finne tilbake til det. Her er planneren genial.

Det er et utrolig stort antall plannere å velge mellom. Det er blant annet forskjell på permene. Noen er i stoff, andre i skinn eller andre materialer. Jeg har valgt planner fra Simple Stories. Noe av grunnen til dette valget er at det ikke er stoffperm. Dersom man søler feks kaffe på permen, er det mulig å tørke av, uten at det blir merker. 




Selve matallbindingen i permen er også forskjellige. Dersom du skal kjøpe ekstra ark til permen eller nye kalenderark, bør du passe på at de passer innbindingen i permen din.

Mange av plannerne har ark med dager og måneder, men ikke dato. Dette gjør det enklere å bruke, du kan fint feks kjøpe fjorårets planner, hvis du liker den bedre og bruke den i år. Du kan kjøpe pakker med tall som klistremerker eller stempler og sette inn tallene selv. Du kan selvfølgelig også skrive inn tall, hvis du ønsker det.

Hobbykunst har en rekke med ulike plannerløsninger og ting som kan brukes til planneren. Klistremerker, PL kort, washitape, rester av bokstaver, "post it" lapper med mønster er superfint. 

Jeg bruker pennen fra SMASH bøkene til planneren min. Den har både sort, tynn penn og limstift (som er lov til å ta med på fly). Lim er lurt å ha med for å lime inn ting som du vil ta vare på i planneren. 


Startpakke til planner


Simple Stories: Aqua - Carpe Diem A5 PlannerHeidi Swapp: Large Memory Planner


Plannerne kommer med innlegg for et år. Jeg skiftet ut innlegget i min planner, slik at jeg har en dag per side. For å få plass til å pynte, har jeg et halvt år i planneren av gangen. Hobbykunst har et stort utvalg av ulike typer plannere.



Heidi Swapp: Memory Planner Stickers 6/Sheets




Me & My Big Ideas: Take Note Gold Foil - Create 365 StickersMe & My Big Ideas: Love This Neutral - Create 365 Stickers


Hobbykunst har et stort utvalg av ulike klistremerker. Alt etter eget ønske og lommebok.... her er det lett å ta av litt... (av erfaring).


SMASH: Black Stick - pen & glue stick



Rayher: Blå blad - Washitape, 1/Pkg


Washi tape passer suverent å bruke i planneren. Rask og enkel pynt. Kanskje har du noe washi tape hjemme som du ønsker å bruke opp? Har du litt dilla og har lyst på nye, så har Hobbykunst godt utvalg.


Me & My Big Ideas: Important - Create 365 Post Stickers 10/P


Post it lapper er alltid morsomt å ha med i planneren. Her er post-it lappene laget for å passe inn i planneren til 365. Jeg har brukt en hullemaskin for å lage hull som passer til min planner. Disse er superfine i bruk. Jeg limer også gjerne litt i tillegg for å være sikker på at post-it lappen sitter, på den siden det ikke er lim bak. Hobbykunst har et utvalg av ulike post-it lapper. 



Plannerinspirasjon fra CHA

Det akkurat vært stor Scrappeleverandørmesse i USA, CHA. Her vises nye trender og plannerene var med fra veldig mange produsenter. Her er noen smakebiter fra CHA.












Flere som har lyst til å hive seg på trenden?



Blogget av Kirsten Hyde





You May Also Like

0 kommentarer