Syprosjekt - Pung / Liten veske

 
Rayher har utrolig mye fint og praktisk i sortementet sitt og denne gangen har jeg laget en liten pung eller veske. Bøylene finnes i flere fasonger, men jeg har tatt utgangspunkt i den buede som er 10,5 cm bred. For å lage denne trenger du i tillegg stoff, sytråd,  bånd/pynt samt lim til å feste pungen i bøylen når den er ferdig sydd.

jeg klippte til 4 like deler av stoffet. NB. husk å orientere det riktig om du har mønster på stoffet. 

Siden jeg ikke hadde mer vlisselin igjen, lagde jeg min uten, selv om Rayher anbefaler at man bruker dette. Etter å ha kastet rundt alle fire delene med sikksakk, pyntet jeg de to sidene som skulle være på utsiden med bånd. Dette må gjøres før man syr delene sammen. Videre la jeg rette mot rette for stoffet som skulle være innsiden av pungen, og rette mot rette for det som skulle være utsiden av pungen. Så la jeg disse to "bunkene" av stoff opp på hverandre. Etter å ha sydd rundt den nedre halvdelen av pungen med rettsøm vrengte jeg slik at jeg fikk utsidestoffene ut. På denne måten blir den like fin på ut og innsiden, uten at man ser sømrommet. Tilslutt limte jeg den i bøylen og festet den med sytråd i hver av de to kanthullene (se bilde siste bilde).




Rayher sin beskrivelse på hvordan man lager denne finner man her:

Instruction:
Cut the fabric 2x for the inside bag and 2x for the outside bag, put each right side on the left and close the side seam of the inside bag and the outside bag. Cut the seam allowance and iron it separated. Turn the outside bag and put in the inside bag. Sew the inside bag on the outside bag at the top where the handle will be fi xed, so the handle can be glued in easier. Carefully apply the jewellery glue 33 397 00 on the handle and fi x it on the fabric. Let it dry, then glue in the second side. 

You May Also Like

0 kommentarer