DIY dotter

by - 08:01

Har du som meg, ett ganske høyt forbruk på dotter?

Jeg elsker disse små selvlagde halvperlene, og jeg bruker de både på PL, kort, planner og LO'er.

Jeg har kjøpt en del slike enamel dots og her er det helst de minste og mellomsmå som blir brukt,
så jeg har en del store liggende som ikke blir brukt.

Nå når jeg lager de selv så kan jeg lage den str jeg selv vil ha!
Jeg bruker perlepennen til Hobbykunst, som du får i flere flotte farger.
De er utrolig gode å bruke, den flyter lett, og lager fine opphøyde dotter. Ligner mye på liquid pearls, men perlepennen kommer i en mer håndterlig flaske som ligger godt i hånda. Det er også mer per flaske, og den er egentlig veldig drøy!


Du får pennene i flere farger - alle fargene kan du se her!

Her har jeg laget noen i rød:
Du kan også påføre perlepennen direkte på prosjektet ditt, da slipper du å lime de fast.
De fester seg til mønsterarket og andre bakgrunner i tørkeprosessen. Da trenger du ikke noe lim for å lime de på prosjektet i etterkant.
Hvis du lager dottene på plast må de limes på, jeg kan anbefale Smykkesten-limen fra Hobby line.

Jeg har laget en PL-side der jeg har brukt Kaisercraft sine ark fra All that glitters for å lage kortene.

 Her har jeg brukt dotter jeg har laget med perlepenn i krem.
  I denne arkpakken kommer det også med lekre diecuts som jeg har brukt. 

Sommerfuglene er klipt ut fra ett av arkene.


De puffy thickersene er fra American craft, du finner de her.

Jeg og Nita har laget en liten video som viser hvor lett det er å lage dine egne dotter.
D.I.Y Dotts
Ha en fin dag videre..
Linda

You May Also Like

0 kommentarer