Mixed media - Camilla tester ting hun ikke kan

Noen ganger er det på tide å utfordre seg selv litt, og det å prøve meg på Mixed media har stått på lista mi lenge, uten at jeg har kommet helt i gang. Men nå, nå har jeg kasta meg ut i det. Som Pippi sier "Dette har jeg aldri gjort før, så det får jeg helt sikkert til.



Jeg begynte å finne fram det jeg trodde jeg trengte, samt et hvitt lerett. Dette ble dekket til med diverse papir, blomster, blonder, bånd og litt utstansede figurer samt grungebord fr Tim Holtz. Når en del av pynten var på plass malte jeg det hele hvitt. Deretter fant jeg fram en av pappmarche rammene jeg hadde fra Hobbykunst, kanskje den kunne brukes? Den ble malt den hvit, samt svertet kantene litt med distress.



Videre begynte jeg å jobbe med bakgrunnen, legge på farger med distress maling, krakeleringsmedium og litt annet jeg hadde for hånden. Jeg fant fram et bilde og forsøkte å få dette til å bli endel av helheten. Det var da det stoppet helt opp. Bildet lå sikkert urørt et par uker, før jeg kom i gang igjen. Bildet var jo laget for å stå på høy kant, men det fungerte ikke helt følte jeg, så da var det til å snu og vende på det etter tips fra ei god venninne, for å se om det kunne gjøres på en ny måte. Enden på visa ble å legge bildet på siden og bytte ut bildet med en tekst, fargene ble duset litt ned plutselig så stemte balansen i alle fall bedre for meg.  

Håper dette kan være med å inspirere deg til å kaste deg ut på nye hobbyprosjekt, selv om du ikke har gjort det før. Jeg er i gang med bilde nummer to, for dette var gøy! 

Kanskje det er på tide å begynne å lage julegavene allerede nå?

Ha en super dag!







Produkter brukt: Prima blomster, diverse utstansere,  pappmarche rammene grungeboard fra Tim Holts, Hobbyline sitt krakkeleringsmedium, Chalky paint, bånd, blonder, distress puter, distress maling, akryl maling (Solo Goya), perler og diverse småting jeg har hatt liggende. 

You May Also Like

0 kommentarer