Macrame - oppheng til betongskål

Macrame er i vinden igjen som aldri før og denne gangen har jeg forsøkt å lage et oppheng til ei betongskål. Som noen kanskje vet trenger man ikke å kunne mange knuter for å prøve ut macrame. Gjør et søk på youtube, og du får opp mange fine illustrative filmer. 



For å lage skåla limte jeg noen blader inni ei delbar halvkule før jeg blandet opp betong og støpte skåla. Om du ikke har jobbet med betong tidligere, så ta en titt på tidligere betonginnlegg her i bloggen.




Mønsteret i skåla kan enten brukes som den er, eller den kan males med kalkmaling

Når jeg så skulle lage makrameopphenget mitt, måtte jeg tørke støv av en gammel krok pappa lagde til meg på barneskolen (ups, ja, tida flyr fort). Ved å feste denne i et belte eller tau rundt magen, har du et mothold til de trådene som man skal knyte makrameknuten rundt. Dette er veldig praktisk om man har veldig lett garn, men absolutt ikke et must. Om du vil lage deg ei sånn pil, kan du klippe til ei pil i solid papp eller stiv plast, evt. få skåret ut ei i finer:



Ta en kikk på hobbykunst sine hobbysider for å se hva de har fått inn av garn. det har kommet inn masse fint fra Svarta fåret. Anbefaler spesielt det tykke hvite garnet (som jeg har brukt her). Finnes også i lys grå, lilla og brun. Eventuelt er det litt mer rustikke garnet Hom Deco, rustikk garnet å anbefale.






Ønsker dere ei riktig god julefeiring 

You May Also Like

0 kommentarer