Alkoholblekk på metalltape

by - 10:00

Alkoholblekk er moro å jobbe med for ingenting blir likt fra prosjekt til prosjekt. I dag skal jeg vise hvordan man kan piffe opp en notatbok. Jeg malte litt sort gesso (eller man kan bruke sort akrylmaling) rundt kantene på notatboka


Så kuttet jeg 2 biter med kartong som er litt mindre enn forsiden og baksiden på boka. Deretter limte jeg metalltape på begge bitene. Pass på at du klipper lengder som er lengre enn kartongbiten for å brette rundt på baksiden. 


Jeg brute en tørrembossingfolder fra Little Darlig 


og sånn ble det etter at jeg kjørte den gjennom maskina



Hvilke og hvor mange farver man vil bruke er opp til hver enkelt. Jeg prøvde først med de tre farvene til venstre, men syntes det ble litt for lite farve - så da la jeg på litt av de tre andre farvene også. 



Sånn ble boka på forsiden etter at jeg hadde limt fast den embossa metallforsiden på boka. Viktig å ha på alkoholblekk før man limer på så man unngår å søle på selve boka


Sånn ser den ut på baksiden



Enkelt og grei, men unik bok. 



2 bøker til jeg har laget med litt andre farver



You May Also Like

0 kommentarer