It's the little things

by - 09:49

I dag blogger jeg et kort hvor jeg har lekt meg med noen av de første fargene som kom i Distress Oxide.  Det er jo kommet 12 nye farger, så nå er det totalt 24 farger. Og jeg må si at jeg digger disse putene. Hvordan den reagerer annerledes enn de vanlige distressene, og hvordan den blir når den tørker. Vet ikke om det er så mange av dere som husker, men for mange år siden brukte vi Chalk puter for blant annet å lage gridkort. Det er en gammel teknikk man jammen burde prøve med disse nye putene :) Med Oxide putene så får man noe av den samme matte kritt-følelsen, samtidig som de er mye klarere i fargen og sitter mye bedre på kartongen.
Da må man jo bare digge de!




 Her har jeg lekt meg med fargene Cracked Pistachio, Broken China, Wilted Violet og Worn Lipstick.
Jeg har blandet de sammen med blending tool - jeg liker best å bruke den runde varianten. Jeg syns den blander mye bedre uten overganger enn den store firkantete.
Etter at jeg har blandet disse fargene vilkårlig, har jeg sprutet på med litt vann, for å få den oxide effekten disse putene gir. Den fargeforskjellen dere ser i fargen, er selve vannspruten som har bleket fargen enkelte steder. Veldig kul effekt.




Som tekst har jeg funnet frem en plate fra Tim Holtz, og stemplet den med lilla stempelpute. Så står den i stil til kortet og gjør seg litt mer.
Det syns veldig dårlig på bildet, men jeg har pyntet opp med litt bling - jeg har brukt disse fra Queen & co. De finnes i mange forskjellige farger og er veldig kule på kort. 






Jeg har også stemplet på et bakgrunnsstempel fra LDRS og embosset det i hvitt.
Det fines forskjellige store bakgrunnsstempler i nettbutikken, og her er det bare fantasien som setter grenser.

Ønsker dere alle en fortsatt god sommer

Stempelklem fra DT Anita


You May Also Like

0 kommentarer