One sheet mini album

by - 09:12


Jeg er veldig glad i å lage minialbum av mange forskjellige varianter. Har en full kasse her hjemme med forskjellig album jeg har laget opp gjennom årene. En kveld mens jeg surfa rundt på nettet så fant jeg en blogg med Traci Cornelius sine kreasjoner og hun hadde et minialbum som var laget av et 12 x 12 ark som base. Link til malen ligger her

Her er min variant

Brukte kraftkartong fra Rayher som base og kuttet i henhold til templanten fra bloggen og jeg brukte en lys brun chalk pute og rubbet rundt kantene



Siden jeg tenkte å lage en lukkemekanisme så brukte jeg en tråd med gul Twine som jeg festet med washi tape på baksiden av albumet. Må gjøre det før man limer på scrappepapir



Deretter stanset jeg ut to små rundinger med en 1" punch fra Rayher. Lagde to hull i midten med en spiss nål



La de to sirklene sammen og festet en brad gjennom begge to før jeg limte det fast på forsiden av albumet. 



Brukte en hjørnepunch for å runde av hjørnene på de små flappene. 



Brukte ark fra denne blokken fra Rayher. Arkbitene kuttet jeg til så de ble 3-4 mm mindre så jeg ser kraft kartongen som en liten ramme rundt. 



Alle sidene er dekket og man kan begynne å lime inn bilder og pynt 




Jeg bruker litt rester av arkene her og der som litt ekstra dekor før jeg limer fast bildene. 


Et par steder har jeg også brukt deler av 3 x 4 Project life kort fra Cinnamon serien. 






Forsiden har jeg dekorert med blomster som er klippet ut av det ene glitterarket som er i blokken med ark. Kuttet en bit kartongtape og skrevet Langhus med sort Project Life penn. Jeg kuttet til tråden så den ikke blir så lang og knytt en knute på enden så trådene ikke skal frynse seg opp for mye. Jeg tvinner tråden mellom den første og andre sirkelen 



Inni albumet har jeg også limt inn små ord og setninger fra Carpe Diem serien fra Simple Stories. 




You May Also Like

0 kommentarer