Julekalender 7. desember

by - 09:00




Rayher kom i år med julekuler med fasetter og de kan dekoreres på flere måter. Vi har lagd disse med foil på. Kulene er gjennomsiktige og her har jeg tatt å brukt Gesso og malt kulen innvendig først og latt den tørke. I tillegg så har jeg speilfolie, folielim og en pensel. 


Bruker penselen til å fordele limet utover julekula. Er viktig å ikke dekke hele kula, men la det bli litt flekker her og der, og streker. Så lar man limet tørke en liten stund før man gnir folie på feltene hvor man har lim. Husk å gni den matte siden på folien mot kula. Jeg har lagt litt lim på en bit plast/transparent for lettere se når limet har tørket blankt. 

 Trykk foil mot kulen og gni lett på arket for at foilen skal feste seg godt

Jobb deg rundt kula. Hvis det viser seg at du har brukt for lite lim så er det ikke noe problem å legge på litt til og ta en rundt til. 

Jeg har dekorert to kuler med foil. Nå kan man dekorere de med bånd, blonder og litt charms eller andre ting - eller man kan ha de som de er

Her er en av kulene ferdig dekorert med en sløyfe av blonde og jeg har hengt på en av snøkrystall charmsene fra Rayher













You May Also Like

0 kommentarer