Julekalender 8.desember - Pakkelapper med drodling

by - 09:00

 Hei, jeg heter Annika :)
I dag er det min tur til å vise noe i julekalenderen. Jeg tenkte jeg skulle vise hvordan du kan bruke mønster til å lage en flott og dekorativ pakkelapp. 
Man trenger ikke så mye utstyr og man bruker heller ikke så lang tid.
 
Julekaffe, pepperkaker og julemusikk hører jo med når man skal kose seg og lage noe til jul. Jeg begynte å tegne opp et hjerte. Her kan du bruke f.eks. en pepperkake form hvis du ikke vil tegne hjertet selv. 

 
Så tar jeg og lager noen kruseduller inni hjertet. Jeg hadde også lyst til å lage et juletre, men her får du se hvordan hjertet ble til.

 
Så fyller jeg inn hvert "rom" i krusedullen med ulike mønster. Hvis du synes det er vanskelig å finne på mønster så er det bare å søke på nettet etter drodling, doodling og zentangle. Jeg bruker en Pigment Liner tusjpenn fra Staedtler. Den er vannfast og gir en god farge som ikke flyter ut.

De som legger ut mønster bruker ofte å legge ut tegningen av mønsteret steg-for-steg. Mønstrene ser ofte veldig kompliserte og vanskelige ut, men når man tegner de steg-for-steg så er det mye lettere.

 
Her er et nærbilde av dette mønsteret. Masse sirkler i ulike størrelser lager et flott mønster. 

Da er tre av "rommene" fyllt inn. Dette er en veldig meditativ og avslappende måte å drodle på. Du trenger ikke å tenke så mye når du bare skal fylle rommet med samme gjentagende mønster.

Når alle rommene er fyllt opp med mønster, så kan du viske ut blyantstrekene. Men husk at det er viktig å bruke en vannfast tusjpenn!! 

Så er det bare å klippe ut hjertet!

Nå er pakkelappen ferdig og klar til å henges på en pakke (hvis du vil ha den i svart/hvitt).

 Jeg ville gjerne se hvordan mønsteret ble hvis jeg la farge på hele hjertet med Distress Ink fra Tim Holtz. Fargen jeg brukte heter "festive berries". 

Jeg la også på litt hvit snø med en Gelly Roll pen. Da var den klar til bruk. 
Lykke til :)


Ha en fin førjulstid.
Hilsen













You May Also Like

0 kommentarer