Påskeegg med metalltape

by - 12:20

Jeg har tatt et vanlig påskeegg i papp, stanset ut noen blomsterranker og blomster fra denne diesen fra Rayher. Jeg har limt to og to ranker/blomster oppå hverandre for å få litt høyde. Deretter har jeg limt de fast rundt omkring på egget, på begge halvdelene. Når det er gjort så har jeg brukt metalltape og kuttet i biter på 4-8 cm i lengde og dekket hele overflaten. Har brukt en bonefolder og passet på at tapen blir trykket godt ned rundt blomsterrankene. 




Når hele egget er dekket er tar man sort gesso eller sort akrylmaling og maler egget. Jeg maler ikke hele egget, men deler det opp i mindre områder fordi gesso/malingen må ikke tørke før man bruker tørkepapir før man begynner å fjerne farven. 


fortsett over hele egget og tørk av underveis 





Lykke til med påskeeggene!

You May Also Like

0 kommentarer